×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم

gegli

4heavymetall

× gharr dadane aksahe mokhtalef az gorohahay mokhtalefe metal va ahang hay tamamiye gorohay metal bishaz 90darsad va gozashtane etelaat roz dar bare anha
×

آدرس وبلاگ من

4heavymetall.goohardasht.com

آدرس صفحه گوهردشت من

goohardasht.com/dani_dani

همه چیز درباره گروه بیاد ماندنی متالیکا


متالیکا
Metallica at The O2 Arena London 2008.jpg
اطلاعات هنرمند
اصل/ملیت ایالات متحده آمریکا
سبک‌ها هوی متال
مدت فعالیت ۱۹۸۱ - تاکنون
وب‌گاه http://www.metallica.com

متالیکا (به انگلیسی: Metallica) یک گروه هوی متال آمریکایی است که از سال ۱۹۸۱ در شهر لس آنجلس فعالیت خود را آغاز کرد.

فهرست مندرجات

[نهفتن]

[ویرایش] پیشینه

در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۸۱ لارس اولریک نوازنده درام به جیمز هتفیلد نوازنده گیتار و خواننده پیشنهادی می‌کند که جیمز نمی‌تواند آن را رد کند: � من برای گروهم، بر روی آلبوم جدید اسلیگل جائی برای یک آهنگ دارم�.

حقیقت این است که لارس تا آن زمان گروهی نداشت ولی آنروز ، هنگامی که جیمز به او پیوست این گروه دیگر شکل گرفته بود.آن دو اولین آهنگ را با یک دستگاه ارزان قیمت ضبط کردند در حالی که جیمز وظیفه خواندن و نواختن گیتار �ریتم� و �باس� گیتار را به عهده گرفت، لارس نواختن �درام�را به عهده گرفت و به تنظیمات موسیقی کمک کرد و نقش گرداننده را داشت. سرانجام ران مک گاورنی برای نواختن باس گیتار به گروه پیوست و دیو ماستین وظیفه نواختن گیتار را اتخاذ کرد، گروه اسم خودمانی متالیکا به معنی �یورش متال جوان � را اتخاذ کرد و شروع به اجرای برنامه در منطقه لس آنجلس کرد و در گشایش کنسرت گروه‌هایی چون ساکسون قطعاتی اجرا می‌کرد. آنها سرانجام دمویی تمام عیار به نام �نبود زندگی تا چرم� ضبط کردند. این دمو در داخل و خارج توسط لارس و دوستان خرید و فروش کننده نوارهای متالش پخش شد. � نبود زندگی تا چرم � توجهی نسبت به جمعیت زیر زمینی متال برانگیخت و گروه علاقه مندانی خصوصا در سانفرانسیسکو و نیویورک یافت. گروه دو برنامه در سانفرانسیسکو اجرا کرد. تماشاچیان آنجا، از تماشاچیان �آنجایند که دیده شوند� لس آنجلس، دوستانه تر یافت. آنجا همچنین توجه گروه خوب و آینده دار تروما خصوصا نوازنده باس آنها یعنی کلیف برتون را جلب کردند. سرانجام متالیکا به شمال ایالت نقل مکان کرد و کلیف به گروه پیوست.

در نیویورک یک نسخه از � نبود زندگی تا چرم� به صفحه فروشی جان زازولا که به درستی بهشت متال نام داشت راه یافت. زازولا به سرعت متالیکا را استخدام کرد که به شرق بیایند و چند برنامه اجرا کرده و آلبومی ضبط کنند. گروه به نیویورک رفت، تنها برای اینکه به اطلاع گردانده/تولید کننده خود برسانند که: �نوازنده لید گیتارمان باید برود� رادی مارک ویتاکر گیتاریست گروهی را در سانفرانسیسکو پیشنهاد کرد و در اول آوریل ۱۹۸۳ کرک همت به متالیکا پیوست. آلبوم اول متالیکا �همه شان را بکش� در اواخر ۱۹۸۳ انتشار یافت.


به دنبال انتشار �همه شان را بکش� گروه به اجرای کنسرت در شهرهای مختلف پرداخت. در سال ۱۹۸۴ آلبوم دوم با نام �بر آذرخش بران� ضبط و منتشر شد.این آلبوم در حالیکه لحن معترضانه �همه شان را بکش� را حفظ کرده بود، هم از لحاظ موسیقی و هم از لحاظ مفاهیم شعری از آلبوم اول پخته تر بود. قابل توجه ترین آهنگ از میان ۸ ترانه �بر آذرخش بران � ترانه چهارم بود، یعنی �رنگ باختن به سوی سیاهی�. این آهنگ که الهام گرفته از دزدی وسایل گروه در اوایل همان سال در بستون بود، به شکل نسبتاً ژرفی به موضوع شکست و ناکامی می‌پردازد . ترانهٔ دیگر از �سفینه عشق اچ-پی� و فیلم �ده فرمان� الهام گرفته شده‌اند. گروه قرار داد دیگری با موسسه بزاگ مدیریت �کیو-پرایم� و درست بعد آن با کمپانی معروف ضبط الکترا بست.


در ۱۹۸۶ آلبوم سوم متالیکا � استاد خیمه‌شب‌بازی �انتشار یافت و گروه به همراه آزی آزبورن به اجرای تور پرداخت. متالیکا به بلنداهای تازه می‌رسید.آلبوم جدید به رتبه ۲۹ دست یافت و از حضوری ۷۲ هفته‌ای در جدول پر فروش‌های آمریکا لذت برد. هنگامی که بازوی جیمز در ورزش اسکیت بورد شکست، گروه با افت کوچکی مواجه شد. جان مارشال تا بهبودی جیمز به گروه پیوست. با تور آزی کل گروه به اروپا رفت و تدارک سفری مخاطره انگیز را به خاور دور را دید. همه امیدوار بودند جیمز بتواند وظیفه خود را در نواختن گیتار به عهده گیرد ملی در اولین برنامه اروپایی مارشال به جای جیمز گیتار نواخت و جیمز در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۶ برای انجام وظایف خود دوباره به گروه پیوست. این آخرین باری بود که گروه با کلیف برنامه اجرا کرد. صبح روز بعد اتوبوس حامل اعضای گروه به طور غیر قابل کنترلی سرخورد و واژگون شد! در این حادثه کلیف برتون کشته شد. شاید بهتر همان بود که متالیکا در همان جا کناره گیری می‌کرد. زیرا کلیف از اعضای اصلی گروه بود. او علاوه بر نوازندگی باس، برای گروه مثل معلم و مربی بود. او فرزانگی موسیقیایی و نگرش �خودت باش� را در اختیار گروه میگذاشت. اما همان شناخت صحیح از کلیف، خود عاملی بود که گروه تصمیم به ادامه دادن بگیرد. پس متالیکا منهای یک نفر ادامه داد.

کنسرت ۲۰۰۳ متالیکا در لندن

جیسون نیوستد از میان ۴۵ درخواست کننده برای عضویت در متالیکا انتخاب شد. علت این انتخاب توانایی های او و داشتن عادتهای مشابه با گروه بود. تصمیم بر این گرفته شد که مجدداً به حال و هوای تور باز گردند تا هم نوازندهٔ باس وجدید را با امور آشنا کنند هم سرپوشی بر غم از دست دادن کلیف بگذارند. گروه به بهانه معرفی جیسون صفحه‌ای از کلیه آهنگهای ضبط شده منتشر کرد. صفحه با نام �باز دیدی دوباره-دوباره از روزهای گاراژ� منتشر شد که به نظر دنبالهٔ �باز دیدی دوباره از روزهای گاراژ� است که به سال ۸۴ به صورت �طرف دوم� منتشر کرد.


وقتی جیسون جای ثابتی در گروه به دست آورد، برای ضبط آلبوم چهارم خود �� و عدالت برای همه� آماده شد. ��و عدالت برای همه� که در اوت ۱۹۸۸ منتشر شد، در رده بندی پرفروشهای آمریکا به رتبه ۶ دست یافت و نامزد جایزه �گرمی� برای بهترین گروه �متال/هارد راک� شد. گروه دوباره به اجرای تور به طور گسترده‌ای در تمام جهان پرداخت. دو ترانهٔ آلبوم �عدالت� به طور مستقل در آمریکا منتشر شد و گروه برای ترانهٔ � تک مانده� جرات ساخت اولین ترانهٔ ویدیویی را به خود داد و سرانجام برای اجرای مستقل �تک مانده� به جایزه گرمی دست یافت.


در سال ۱۹۹۱ گروه آلبومی با نام خود، با عنوان �آلبوم سیاه� را منتشر کرد. این آلبوم که با تولید کنندگی باب راک منتشر شد نسبت به آلبوم‌های قبلی کاری تازه بود. آهنگهای کوتاهتر و نواها پر تر، عمیق تر و با یکنواختی کمتر بودند.

� آلبوم سیاه� فورا در تمامی جهان رتبه اول شد و هفته‌ها در صدر ماند. چندین ترانه از این آلبوم به طور مستقل یا ترانه ویدیویی منتشر شد. این آلبوم موفق ترین آلبوم متالیکا تا به امروز است. گروه جایزه‌های متعددی از جمله یک � گرمی � برای خود آلبوم و چندین جایزه � ام-تیوی� و �جایزه موسیقی آمریکا را به خود اختصاص داد. گروه تور گذاشت و تور گذاشت و تور گذاشت، به تنهایی در توری موسوم به شامگاهی با متالیکا � با گروه � گانز ان روزز و یا در فستیوالهای متعدد به اجرای برنامه پرداخت. متالیکا آلبوم سیاه و همچنین ترانه‌های دیگر را به میان مردم برد.


ینج سال طول کشید که آلبوم بعدی متالیکا منتشر شد. آلبومی با نام �لود� که طولانی ترین آلبوم متالیکا تا آن زمان بود. این آلبوم شامل ۱۴ آهنگ بود و تمامی ظرفیت موجود بر روی � سی دی� را پر کرد. این آلبوم و نیز آلبوم بعدی �ری لود � که در سال ۹۷ منتشر شد باز با تولید کنندگی هر دو آلبوم با هم نوشته و تقریباً هم زمان ضبط شد و ادامه دهنده راهی بود که با �آلبوم سیاه� آغاز شد. از لحاظ موسیقی پر محتوا و کوبنده، ترانه‌ها رها، قدرتمند و التقاطی بودند، منصفانه نیست اگر بگوییم متالیکا تغییر زیادی کرد. چرا که گروه همان گروهی است که �همه شان را بکش� و �...عدالت برای همه� را ضبط کرده ولی دوقلوهای لود، متالیکایی را نشان می‌دهد که دوران � فقط نگرش،فقط سرعت� را پشت سر گذاشته و به نگرش �خودت باش� بازگشته‌است..


با به پایان رسیدن تورهای پی در پی �لود� و �ری-لود� و احتمالاً پایان این مرحله از متالیکا کاملاً طبیعی است که گروه تا حدی درون نگر شود.در حالی که آلبوم‌های لود ازلحاظ شعر بخش قابل توجهی از آنچه را که در درون ماست، به شکلی عاطفی و ناخداگاه منتشر می‌کرد اما زمان آن می‌رسید که به درون آنچه که این گروه را ساخته بود نگریسته شود.

هیچ بازتابی بهتر از تأثیراتش، متالیکا را، متالیکا نمیسازد. مانند ۱۹۸۱ که آغاز به کار کردند ۱۹۸۴ با �بازدید دوباره از گاراژ� و �بازدیدی دوباره-دوباره از گاراژ � در ۱۹۸۷ ، گروه به گاراژ بازگشت، متالیکا همواره گروه گاراژی بوده و هست. خواه در زیر زمین کرک یا رستوران جیسون یا در دخمه لارس و خواه بر روی صحنه و مقابل ۵۰۰۰۰ تماشاچی، متالیکا همیشه همان ترانه یا ردیف را مینوازد که جایی در کنار جاده مینوازد، که جایی در کنارجاده، آنها را یاری کرده بود.

گروه تا به حال دو پروژه � گاراژی � به صورت طرف دوم منتشر کرده در حقیقت پروژه‌های �روزهای گاراژ � چنان قابل جمع آوری و کمیاب شده‌اند که نسخه نه چندان خوب آنها با قیمت های سرسام آور به فروش می‌رسد. گروه ۱۱ ترانه جدید را انتخاب کرده و سومین پروژه �درون گاراژ � خود را باز هم با همراهی باب راک ضبط کرد. آلبوم به درستی �گاراژ الحاقی� نام گرفت چرا که تمام ترانه‌های گاراژی قبلی را همراه با ۱۱ ترانهٔ جدید در خود داشت.

را به همراهی ارکستر � S & M � در سال ۱۹۹۹ متالیکا آلبوم زنده سانفرانسیسکو و به رهبری مایکل کیمن منتشر کرد : آلبوم به سرعت در مکان دوم جدواها جای گرفت ترانه � ناپدید می‌شوم� که برای موسیقی فیلم �|ماموریت غیر ممکن ۲ � نوشته شده بود یکی از ترانه‌های این آلبوم است.


در سال ۲۰۰۰ گروه سایت � نپستر � (یک سرویس فایل اشتراکی اینترنتی را که به اعضا اجازه می‌داد از کامپیترهای یکدیگر موسیقی داونلود کنند)، به علت نقض قانون حق تاًلیف به دادگاه کشاند. اما چندی بعد شکایت خود را پس گرفت � شاید بیشتر به خاطر تأثیر بدی که بر جای گذاشته بود.

در ژانوژیه سال ۲۰۰۱ جیسون نیوستد اعلام کرد که از گروه کناره گیری کرده در آوریل همان سال، هتفیلد ESPN است. درست بعد از شرکت در جوایز آلریک و همت به استودیو رفتند تا کار بر آلبوم بعدی را آغاز کنند و هتفیلد مسیولیت گیتار باس را به عهده گرفته . اما در اول آگوست ، تمامی برنامه‌های ضبط و دیگر برنامه‌های گروه قطع شد و جیمز هتفیلد برای ترک اعتیاد خود به الکل ، به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد.


اکنون جیمز هتفیلد بهبود یافته و گروه پس از ۳ سال آلبوم جدید خود را با به کار گیری عضو جدید خود �رابرت تراجیلو� به بازار عرضه کرده. اسم آلبوم St.Anger می‌باشد که از زیبایی قابل توجهی برخوردار است. این آلبوم از ۱۱ ترانه تشکیل شده و اکنون در صدر جدول پرفروشترین آلبوم‌های آمریکا قرار دارد. بی‌تردید متالیکا تأثیرگذارترین گروه هوی متال در دهه ۸۰ میلادی است و در سال ۱۹۹۱ با آلبومی به اسم خودشان یعنی �متالیکا� به اوج شهرت رسیدند.

[ویرایش] اعضا

[ویرایش] اعضا فعلی

[ویرایش] اعضا قبلی

[ویرایش] درباره اعضا

جیمز هتفیلد

قد : ۱٫۸۵، وزن: ۸۱ کیلو، موهای بلوند و چشمان آبی

وظیفه : خواندن و نواختن گیتار

وضعیت تاهل : متاهل در ۱۷ آگوست ۹۷، دارای سه فرزند

متولد : سوم آگوست ۱۹۶۳

قبل از متالیکا : در گروه‌های زیر کار می‌کرد:

Obsession, Phantom Lord, Leather Charm

گروه‌های مورد علاقه :

Black Sabbath, Motorhead, Ted Nugent

اولین کنسرت : کنسرت < ارو اسمیت > در کالیفرنیا ۱۹۷۸

توصیف از خود : قدرتمند، مورد اعتماد، سمج


تجهیزات

Guitars Black Explorer (Wolf) Black Explorer (Snake) Black Explorer (Deer Skull) Black Explorer (Dot) Black Explorer (Eagle) E.S.P. Black Explorer/Double-Neck (Ducks) Amps Mesa Boogie Strategy ۴۰۰ Power Amps Mesa Boogie Triaxis Preamp (Stock) Mesa Boogie Triaxis Preamp (Modified) Mesa Boogie Custom Graphic E.Q. Unit Mesa Boogie Amp Switcher Mesa Boogie ۴x۱۲ Speaker Cabinets Other Shit Bradshaw RSB-۱۲ Switching System and Pedal Board Bradshaw Patch Bay Custom Boss SE-۵۰ Stereo FX Processor Juice Goose Rack Power ۳۰۰ Aphex Parametric E.Q. Morley Rack Mount Unit Custom Sony ۸۲۰ Wireless Receivers and Transmitters Nady ۹۵۰ UHF Receivers and Transmitters Ernie Ball Strings Gibson Strings Dunlop Guitar Picks EMG Pickups Pro Co Sound Cables Ascot Road Cases Ultra Case Guitar Stand Peterson ۵۲۰ Strobe Tuner Earth III Guitar Straps Silver Bullet (Extra Cold)


لارس اولریچ

قد : ۱،۷۰، وزن : ۵۹ کیلو، موهای قهوه‌ای روشن و چشمان آبی

وظیفه : نواختن درام

متولد : ۲۶ دسامبر ۱۹۶۳، دانمارک و همراه پدر و مادرش به نیوپرت بیچ، نزدیک لوس آنجلس آمد

وضعیت تاهل : متاهل در جوئن ۹7

قبل متالیکا : هیچ و خود هسته اولیه متالیکا بود

گروه‌های مورد علاقه :

DiamondHead, Motorhead, Deep Purple

اولین کنسرت :

در کپنهاگ ،۱۹۷۳ Deep Purple

توصیف از خود : پیشگو، سمج، بی اختیار، احمق و جیغ جیغو!! و پر حرف


تجهیزات

Zildjian Cymbals ۱۴" Z Dyno Beat HH ۱۷" A Medium Crash ۱۸" A Medium Crash ۱۴" Z Dyno Beat HH ۱۷" A Medium Crash ۲۰" A Custom Swish ۱۸" Oriental China Crash ۱۹" A Medium Crash ۱۸" Medium Crash ۲۰" Z Custom China Boy Arsstar II Drums ۱۶ x ۲۴ Bass ۱۶ x ۲۴ Bass ۱۱ x ۱۲ Tom Tom ۱۲ x ۱۳ Tom Tom ۶٫۵ x ۴ Bell-Brass Snare ۱۶ x ۱۸ Floor Tom ۱۶ x ۱۸ Floor Tom Hardware (Qty) Tama Titan Cymbal Boom Stands HC۱۰۴TB (۸) Tama HP۴۵ Pro Beat Pedals (۲) Tama Titan HS۹۰ Snare Stand (۱) Tama Titan HT۹۰ Throne (۱) Tama Lever-Glide HH۹۵NL Hi-Hat (۱) Tama X-Hat HH۹۵XH (۱) Remo Drumheads Tom Tom Batterheads D Pinstripes Tom Tom Bottomheads D Ebony Bass Batterheads D Pinstripes Snare Batterheads D Coded Reverse Dot Snare Bottomheads D Embassador Snarehead


کرک هامت

قد : ۱،۷۰، وزن : ۶۱ کیلو موهای قهوه‌ای و چشمان قهوه‌ای

وظیفه : گیتار لید، همخوان

متولد : ۱۸ نوامبر ۱۹۶۲، سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

وضعیت تاهل : متاهل در سوم جوئن ۹۸ در هاوائئ

قبل از متالیکا : نواختن در گروه Exodus

گروه‌های مورد علاقه

Ji Hendrix, UFO, Black Sabbath, Deep Purple

Led Zeppelin, Kiss, Joe Satriani

اولین کنسرت : کنسرت گروه ایگلز

که دور ناف اونه و در اطرافش ، شعله‌های آتش

توصیف خود : زشت ، بدبو ، خوشحال ، ترقی خواه و کنجکاو


تجهیزات

Guitars E.S.P. M-۲ Skull #۱ E.S.P M-۲ Skull #۲ E.S.P M-۲ Ouija E.S.P M-۲ F--k You Fly-V Devil Les Paul, Jr. Spider Gibson Les Paul, black Fender Stratocaster-S.R.V., black Fender Stratocaster, natural finish Jackson Fly-V, black Ibanez Stratocaster, black Amps Mesa Boogie Strategy ۴۰۰ power amps Mesa Boogie MK IV Amp Mesa Boogie ۴ x ۱۲ speaker cabinets Mesa Boogie Triaxis preamp Nady ۱۲۰۰ Wireless receivers and transmitters ADA MP-۱ preamp ADA MQ-۱ E.Q. Marshall practice amps

Other Shit Alesis Data Disk Juice Goose power strip Eventide H۳۰۰۰ SE Boss SE-۵۰ Rocktron Juice Extractor Custom Audio Electronics preamp Multiple Foot Pedals Custom Rackmount EMB Audio Remote Wah units EMB/Ernie Ball Wah Pedals-custom Aphex Parametric E.Q. Rocktron Patchmate Bradshaw Switching System Bradshaw Patch Bay Custom Marshall ۴ x ۱۲ speaker cabinets Ascot Road cases Dunlop pedals Dunlop picks Pro-Co sound cables EMG Pickups Peterson ۵۲۰ strobe tuner Floyd Rose Tremelo Systems Dean Markley strings Whirlwind channel boxes Ultra guitar stands Rocktron RSB-۱۸F pedal boards Ibanez Tube Screamer R & R road cases DiMarzio guitar straps

[ویرایش] آلبوم‌ها رسمی

  • ۱۹۸۳ - Kill 'Em All
  • ۱۹۸۴ - Ride The Lighting
  • ۱۹۸۶ - Master of Puppets (استاد خیمه‌شب‌بازی)
  • ۱۹۸۸ - And Justice For All...
  • ۱۹۹۱ - (Metallica (Black Album
  • ۱۹۹۶ - Load
  • ۱۹۹۷ - ReLoad
  • ۱۹۹۸ - Garage Inc
  • ۱۹۹۹ - S&M
  • ۲۰۰۳ - St. Anger
  • ۲۰۰۸ - Death Magnetic (آهنربای مرگ)

[ویرایش] آلبوم‌ها غیر رسمی

  • ۱۹۸۷ - The $۵٫۹۸ E.P.: Garage Days Re-Revisited
  • ۱۹۹۳ - Live Shit: Binge & Purge
  • ۲۰۰۴ - Some Kind of Monster
  • New Demo - ۲۰۰۸

[ویرایش]

دوشنبه 28 تیر 1389 - 9:50:56 PM

ورود مرا به خاطر بسپار
عضویت در گوهردشت
رمز عبورم را فراموش کردم

آخرین مطالب


آزی آزبورن


تقدیم به محسن نامجو عزیز با عشق


درباره نیروانا


رابطه شخصیت و موسیقی متال


متالیکا با متال فرق داره؟ با چی


ظهور بلک متال و فلسفه آن


nirvana


چرا اکثرا فکر میکن موسیقی متال یعنی ؟


معرفی گروه نایت ویش


درباره هوی متال


نمایش سایر مطالب قبلی
آمار وبلاگ

45897 بازدید

11 بازدید امروز

6 بازدید دیروز

40 بازدید یک هفته گذشته

Powered by Gegli Social Network (Gohardasht.com)

آخرين وبلاگهاي بروز شده

Rss Feed

Advertisements